Parque Natural do Xurés

O Parque Natural Baixa Limia - Serra do Xurés" sitúase no suroeste da provincia de Ourense, estendéndose polo sector estremo da comarca da Baixa Limia.

Este parque natural abarcaba unha superficie de 20.920 ha, repartidas entre os concellos de Entrimo, Lobios e Muiños. Posteriormente, ampliouse aos concellos de Lobeira, Bande e Calvos de Randín e na actualidade abarca unha superficie total de 29.345 ha.

Foi declarado parque natural de Baixa Limia – Serra do Xurés, mediante Decreto 29/1993, do 11 de febrero (DOG nº 35, do 22 de febrero). En maio de 2009, a UNESCO declarou a Reserva da Biosfera Transfronteiriza Gerês - Xurés, cunha superficie total de 267.958 ha, das cales un total de 62.916 ha pertencen á Comunidade Autónoma de Galicia e 205.042 ha pertencen a Portugal, abarcando as poboacións de Melgaço, Arcos de Valdevez, Ponte da Barca, Terras de Bouro e Montalegre.

Un dos principais atractivos deste parque natural é a súa gran variedade de paixases. Aquí mestúranse serras escarpadas con outras formas máis suaves, nas que o granito é o protagonista, pequenos ríos que descurren entre as rocas, en ocasión descolgándose en fervenzas e saltos de auga, e espesos bosques cheos de vida.

Posee unha gran variedade de vexetación; bosques caducifolios de carballos e bidueiros alternan con outros de folla perenne, como os de sobreiras ou erbedos, esto implica temén diversidade na fauna, onde conviven as aves rapaces como a aguia real, aves forestais e acuáticas, anfibios e reptís, mamíferos coma o lobo, o xabaril e varias especies de peixes.

Hai túmulos e dolmens do Paleolítico; castros, vías, baños e miliarios da época romana; numerosas mostras de arquitectura medieval e infinidade de exemplos de arquitectura popular perfectamente integrada na paisaxe.

DESCARGAR MAPA

DESCARGAR FOLLETO

Fotos cedidas por Toni Alvarez - Fotonova©

44756336_2089971844587992_60438055614876
Captura de pantalla 2018-11-02 a las 15.

Escríbenos a turmuinosconcello@gmail.com para facer a as túas reservas o consulte dúbidas sobre o turismo de Muiños. Tel. 639 03 00 34

SÍGUENOS

• Facebook Black Round